fredag 13 november 2009

Rosenfors bron

I början av 90-talet byggdes en ny bro över Silverån i Rosenfors.En bro som jag inte jobbat med ,utan följde med stort intresse.Den byggdes om i mitt grannsamhälle Rosenfors nära Emmenäs där jag är född.På bilden från invigningen 1994 min bror Sven-Eric mina två pojkar Johan och Patrick min fru Sonja min mor Inga-Maj,min far Sven var också med, men inte på bilden
Rosenfors musikkår spelade

Kommunalrådet Bengt Rosander kom med häst och vagn med Roland S Jonsson vid tömmarna!

Invigningen skedde med bandklippning och tal,bevittnat av ortens innevånare!








5 kommentarer:

  1. Var du med och byggde Ölandsbron också ?

    SvaraRadera
  2. Nej, men alla tillfartsbroarna har jag del i!men rätta Ölandsbron bylldes av Skånska Cementgjuteriet som det hette då,och ABV byggde tillfartsbroarna,ABV=Aktiebolaget Vägförbättringar,som jag var anställd på under brotiden som jag berättat om!!

    SvaraRadera
  3. Hej din going
    Nu har jag varit inne och grattat Hassman på hans dag
    Tack för att du påminde mig
    Jag har ju varit på tur idag och sen var det varit middag och för en stund sen räkor med tillbehör så nu äntligen fick jag en stund över .
    Kul med alla dina brobloggar
    Lättlästa och mysiga
    Härliga gamla bilder
    Nostalgi så det smäller...
    Ha en riktig fin helg
    Kramiz ifrån mig....

    SvaraRadera
  4. Det var den bron som avgjorde om man fick gå i skola i Målilla eller Mörlunda.

    SvaraRadera
  5. Måste rätta mej själv ang.ABV .För länge sen hette företaget Vägförbättringar AB,sedan köptes det upp av Armerad Betong och kallades ABV=Armerad Betong Vägförbättringar,Senare köpte JCC =Jhonsson Construktion Company upp ABV och döpte on detta till nuvarande NCC=Nordic Construktion Company med Antonia Axelsson vid styret.Har 413 månader i företaget!

    SvaraRadera