fredag 6 november 2009

Kulturnatten

På den återkommande kulturnatten har jag och brorsan tillsammans med damerna besökt Metodistkyrkan för att lyssna till DaCapo=Lasse Eriksson och Olle Nilsson spela
I kyrkan träffade jag på mina gamla snickarkompisar Staffan Norberg och Thure Svensson som tillsammans med mej var med under hela bygget av kyrkan.På övre bilden från 1967 tar Staffan och jag en paus under byggnation av valvet som blir kyrkgolvet

Ikväll 42 år senare träffs vi igen på samma plats tv.Staffan jag i mitten th.Thure.Det blev förståss prat om gamla minnen från den tiden.Övriga snickare som vi mindes var med var Bo-Eddy Jansson "Tiger-Harry" Karlsson Pelle Pettersson Håkan Pettersson,Harald Israelsson var platschef med Vide Carlsson som underverkare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar