söndag 8 november 2009

Broar jag minns

Fick lite inspiration av Lotta till lite brobilder.Jag kommer att visa några broar jag själv varit med om att bygga.Denna lilla bro byggde jag och min snickarkompis Inge Svensson 1975.Den går ut till piren som avgränsar Enemar småbåtshamn.
Vi byggde bron "på land" och sedan den blev klar grävdes en kanal under av grävmaskinisten Lennart Johansson Västervik som f.ö. var kusin till frugan,så mindre båtar typ"Tjocka Hulda" kan passera in i småbåtshamnen.

Uppe på bron har man en mycket vacker utsikt över skärgården och Blå Jungfrun,och vid klart väder Öland.
ps. gå gärna in på Lottas blogg och kolla på vackra brobilder http://www.jagochminkamera.blogspot.com/

3 kommentarer:

  1. - Den bron har man ju passerat många gånger. Det är en bra genväg när man ska söderut.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för dina fina ord om mig och min kamera
    Jag blev riktigt rörd.
    Det var riktigt intressant att läsa om dina broar som du har varit med och byggt samtidt som det är tragiskt att så många av dina vänner är borta.Jättetråkigt.Den i Göteborg för det är det väl har man åkt under en himla massa gånger så nästa gång jag kommer dit skall jag tänka på dig.
    Jättekul att du tog upp detta för jag älskar broar...varför vet jag inte.
    Vilken härlig utsikt det är på den sista bilden En jättefin bild också.Den med stenarna är superskön också.Ett riktigt snyggt komp.
    ha det nu riktigt gott Hälsa frugan också.
    Kramizzz på dig din going

    SvaraRadera