lördag 14 november 2009

Brorsans Bro

Idag avslutar jag min brovecka med att visa min bror Sven-Erics bro över till hans lilla favoritställe,en halvö i Emån.Vi var där i somras och grattade på hans 66:årsdag och då var nya bron nästan klar.Han byggde en flytbro för många år sedan men,när den tjänat ut byggde han denna nya.Min fru Sonja har alltid varit rädd för rangliga broar,men denna fick högsta betyg,hon står mitt på bron och testar stadigheten!
Ute på halvön har han byggt Lusthus och fikabord och brygga till båten,här en del av firargänget f.v Patrick, Elisabeth och Sven-Eric, Johan och min fru Sonja
Om man går landvägen kommer man in genom denna vackra grind


Där vid bryggan ligger hans ekbåt med tändkulemotor och väntar på en tur på ån!



8 kommentarer:

  1. Tänk vad dom kan bröderna Svensson! Inte minst i Målilla verkar allt vara möjligt!

    SvaraRadera
  2. Utan tvekan den vackraste bron av allihop!

    SvaraRadera
  3. Dom är inte dåliga,bröderna Johansson heller!dom drar upp dom största gäddorna,och fäller dom stora älgarna!

    SvaraRadera
  4. ....glömde säga GRATTIS PÅ 66-ÅRSDA'N SVEN-ERIC!!.....blev oxo lite nyfiken på vem den trevliga tjejen (Elisabeth) vid din sida är :)

    SvaraRadera
  5. Han är lite blyg brormin, det hans "särbo" sen något år tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar människor som bygger broar! Hellre broar än murar!

    SvaraRadera
  7. - Jag saknar brobygget över Emån på Virserumsvägen väster om Målilla. Jag var på invigningen men kan inte hitta några bilder. Om jag inte minns fel så var det Gubben Krökmark....f`låt jag menar Landshövding Krönmark som var där och klippte bandet...:o)

    SvaraRadera
  8. Den bron känner jag till ,men har varken minne eller bilder från den invigningen!men kanske du har?

    SvaraRadera