Jag hade tagit på mej uppdraget att planera och genomföra flytten av motorn från sjöfartsmuseetmuseet i Oskarshamn till motormuseet i Målilla´.Kranstyrkan i O-hamn skötte lyftet
Tidigt på morgonen demonterade min kompis Peter och jag en del av aluminiumpartiet med hjälp av glasmästarn Nicke
Kranstyrkan hade med sej en lyftbalk,som gjorde att vi fick ett kort sling med tygstropparna
Motorn passerade fönsterhålet med god marginal,framför nyfikna åskådare
Såg ut som en flygande motor en stund
Skall erkänna att det kändes skönt när motorn landat på trottoaren,i väntan på skjuts till Målilla
- Hade ni tappat den där hade väl kineserna undrat vad som stod på....
SvaraRaderaJa,som tur var höll stropparna för ca:2ton!
SvaraRaderaVi på Målilla Motormuseum har i dag mottagit denna fantastiska motor.Tack för ett väl genomfört arbete med att få allt att fungera på detta utomordentliga sätt!
SvaraRaderaTrodde det bara var tändkulemotorer som gällde i Målilla!
SvaraRaderaTändkulan är väl huvudintresset på motormuseet,men när denna motor inte hade något hem under renoveringen av museerna,ställde Målilla upp och är fodervärd tills vidare!!
SvaraRaderaSven-Eric: Bygg en båt och sätt motorn på, se'n kan du räta ut kurvorna i Emån! :)
SvaraRaderaMed 1500 hk lär det inte bli mycket vatten kvar i Emån när man ger full gas!
SvaraRadera