söndag 25 oktober 2009

Gunnarsöleden (höftleden)

Har idag som vanligt tagit en motionsrunda på Gunnarsöleden,men har gått den nya långa s.k. Gula leden.Den är inte färdig än,det återstår en del arbete som tex.bygga om denna bro.
Gula leden går genom vacker skogsterräng,på barrstigar

mellar stora träd.Den ska märkas ut med riktiga pilar senare,men nu finns det gula markningar på träden


Denna plats kallar jag(Långa soffan) en stensoffa ca.25m lång,en rest från inlandsisens tid kanske! Stensoffan ligger ca.halvvägs på Gula leden.



Där passade jag på att vila lite,det fanns gott om plats!!!




Denna "vilsten" finns också utmed leden!





Mot slutet kommer Gula leden ut på gamla Gunnarsöleden vid Stenstoderna! Under semesterperioden var ofta stenarna omkullvälta,men har nu varit orörda i ett par månader,busarna har väl tröttnat eftersom jag brukar bygga upp dem när jag passerar!






Undrar om ugglorna märkt av att flera turister och motionärer passerat deras hem under detta år, men dom jobbar ju ständigt nattskift,så det kanske inte inverkar så mycket?







3 kommentarer:

  1. Ser ingen vätskekontroll på denna gigant till motionsled!

    SvaraRadera
  2. - Vilket enormt jobb du lagt ned på dom här promenadlederna....Imponerande !

    SvaraRadera
  3. Jo vätskekontroll finns på Långa soffan = medhavd!
    Hasse! Är det bara någon som gillar att gå mina leder,är det värt allt besvär!

    SvaraRadera