torsdag 4 juli 2013

Nu har man blivit omslagspojke

 Blev för en tid sedan uppringd av chefredaktören av nya mopedtidningen Moped-Klassiker.Han hade "googlat" på moped och fått fram min blogg från 2009 då jag skrev om min vilda mopedtid i början av 60-talet.Han var intresserad av att publicera några bilder i ett kommande nummer.I dag damp det ner i brevlådan,och jag blev överraskad av vad redaktionen lyckats med,så nu har man sällat sej i mängden med Lill-Babs och Christer Sjögren som brukar vara på förstasidan på veckotidningarna!!! Om någon undrar är jag till höger i polotröja och min kompis Jan Karlsson i trendig kofta!
 Det stog att när bröderna Svensson körde, tog tyngdlagen kaffepaus!!
 Det här flygfotot var chefredaktören imponerad av,frågade om landningen och jag sa det gick väl bra som vanligt,kommer inte ihåg att vi skadade oss något värre,men mopparna fick stryk!!
 Mittuppslaget är fyllt av gamla fina bilder
Texten är bra och lite småfyndigt skrivet med glimten i ögat, med några små sakfel men det gör inget!
Tidningen är nog inte ute i tidningskiosken än då jag är prenummerant, får den några dagar tidigare!

4 kommentarer:

  1. - Halloj på Skärgårdsgatan.
    - Där ligger Lill-Babs i lä....
    Kommer ihåg bilderna från bloggen, fast det är flera år sedan.
    Kul med Ford Anglian. Jag är också "uppvuxen i en Anglia. Men det var nog en -59:a. Morsan och farsan hade en Fiat 500 med 13 hästkrafter innan den. Det var tider det....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir man lite snopen att det finns folk som imponeras av lite mopedkörning,men det bjuder jag på!Minnena med Anglian är många,semesterresorna till Öland tex,då vi åkte färjan över kalmarsund,glömmer jag aldrig!

      Radera
  2. Kul att du fick bli omslagsgosse , som hittat då jag har mopeder i mitt inlägg idag (fniss) .Hoppas ni har det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omslagsgosse,var väl lite att ta i,men ibland måste man hitta på nåt kul!Vore roligt att höra vilka mopeder ni körde med i Finland!

      Radera