torsdag 2 juli 2015

VM.et har startat,mc-tema på Norra Kajen



 VM-tävlingarna inleddes i strålande väder!Mikael Bengtsson Sverige vann första loppet i WC 3C
 Mycket folk vid depån på Kustbevakningens område!
 Senare var det fordonsutställning på Norra Kajen,det kom ca:200 mc,det största antal mc jag sett under åren som fordonskvällarna har varit.Min HVA i förgrunden,bakom en snygg Ariel
 Triumph Tiger 750
 En gammal AJS
 En ombygd TR1 till Caferacer
 Snygg Monark  Blue Arrow
 Ducati 850 med torrkoppling"manligt ljud"
 Fin gammal BSA,i orört orginalskick


 Rödqvarna från 1951
 Kvällens moped för folk med "armsvett"
Testade mitt ombyggda mc-ställ i kväll,funkade perfekt.Återkommer i morgon med bilarna på fordonskvällen!

2 kommentarer:

  1. - Halloj på Skärgårdsgatan.
    Näst sista bilden är en nostalgiker. Moppen i förgrunden måste varit en sådan som min morfar hade. Fast inte det styret. Dakotan bakom körde jag. Men min var blå.
    - Ha en fortsatt fin vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. Puch Dakota var väl drömmopeden för många,jag hade en Monark Lastrada som också stog högt i kurs bland moppar!

    SvaraRadera