måndag 30 juni 2014

Lunds by

 Var en sväng norrut igår!Stannade till vid Lunds by nära Gladhammar!
 En fin gammal by där husen finns i en cirkel runt om
 I huset till vänster spelades  ett avsnitt ur Barnen i Bullerbyn in,då de gick till affären för att handla och glömde saker varje gång!Affärsmannen spelades av Lasse Stål från Målilla!
 Infarten till byn är idyllisk
 Falu rödfärg är det som gäller än i dag!
 Tre vägar leder till byn
 Lite snickarglädje på varje hus
 En konstnär bor i ett av husen
Lite information för den skarpsynte!

4 kommentarer:

  1. tänkte genast Bullerbyn då jag såg husen ,där fick du njuta av snickarglädjen ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lasse Stål bodde bara 3 hus från mitt föräldrarhem så jag såg honom ofta! Han är borta sen några år!

      Radera
  2. - Halloj på Skärgårdsgatan.
    - Fina bilder från byn. Där har jag aldrig stannat. Men sett
    lite av husen från stora vägen.
    Däremot har jag varit hemma hos Lasse Stål i Målilla. Men det var dom åren jag jobbade i Hultsfreds kommun.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då var du nära mitt föräldrarhem!

      Radera