fredag 16 maj 2014

Härlig mc-tur


Har varit på en härlig mc-tur idag.Åkte först ner till Hultsby utanför Rockenby!
 Doften från rapsfälten underbar
 Min gamle jobbarkompis Svenne bor i Hultsby och har en enormt vacker trädgård som finns i kalendern "öppna trädgårdar!
 Han o hans fru har samlat på sej ett enormt antal rhododendron från alla håll i världen.
 Blomsterprakten är enorm,han visar gärna och berättar om växterna
 Blomsteröar överallt ofta med vatten och belysning
 Stenpartier i mängder
 Lite av "stonehenge" från England! En del av andra stenar har han hämtat från Italien där deras dotter bor!
 En urholkad trästam med växter i! Ett besök här är inte fel!!
 På hemvägen passade jag på att hälsa på min arbetskompis Isabell som också har en enormt vacker utsikt från villan i Timmernabben!
Innan hemfärden ett besök på Timmernabbens rökeri för att köpa lite fisk med hem! Det blev varmrökt lax, romsås, inlagd sill och stora havskräftor som ska avnjutas som förrätt ikväll innan grillköttet!

5 kommentarer:

  1. Nu frestar du med vackra blommor och gott att äta .En underbar trädgård det där kommer gärna på besök någon gång ,.Jag hoppas vi får en fin stugpremiär imorgon också ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den trädgården är värt ett besök,men vilket jobb att sköta dessa planteringar!

      Radera
  2. Tänk vad man får se när man åker mc!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit utan mc i två veckor,har känts som en evighet,åkte små vägar förbi Strömserum, Pataholm,Korpamåla Timmernabben, förbi röda torpställen vackra gröna ängar,och det doftade försommar!

      Radera
  3. Hej Svejs.... Vilken trädgård. Fantastisk!
    Det var något för mig.Hoppas att hojen funkar för dig för jag förstår att du älskar den.
    Ha det riktigt gott där borta på ostan.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera