lördag 8 september 2012

Spännande kväll

Lottningen är klar inför kvällens VM-speedway i Målilla.Om man tänker på Dackeförarna så tycker jag A.J.fick en bra lottning.Börjar på yttern i heat 4,men får innern i 5 och 12,bana 2 i 14 och bana 3 i 19.Lindgren får börja på bana 3 i andra heatet innern i 9 yttern i 6  ytterbanan,andrabanan i 16 och avslutar på yttern i heat 19,något sämre lottning tycker jag! Annars blir det en häftig kväll med ett besök och fika på Speedwayens dag i Hembygdsparken först "1100-1700" sedan GP-speedway senare på kvällen!
Det kom ut regeländringar för elitserien 2013 igår.Många har åsikter,men jag tycker dom är bra!Stämde bra överens med vad jag föreslagit med 3 svenskar i laget och ingen junior,bra SVEMO !

2 kommentarer:

  1. Det blev inte någon lyckad kväll för Jonsson,det blev sjukhus istället,men som tur var inget allvarligt efter en kollision med Nicki Pedersen.Lindgren fick godkänt med en semi! Lindbäck suverän med en tredjeplats,när Gollob vann!!!

    SvaraRadera
  2. Är det inte dags att stänga av Nikki Pedersen. Hans uppträdande både på och utanför banan är inte OK. Hade detta varit en engångsföretelse hade man kunnat svälja det, men det är ju så här hela tiden. Jag antar att han blev utbuad. Jag anser att han är en livsfarlig förare som borde bort från speedwaybanorna.

    SvaraRadera