tisdag 24 juli 2012

En rolig händelse

När vi skulle lämna Stockholm i fredags hade jag bilen i parkeringshuset vid hotellet på kungsbron.Var på stan och gick till hotellet för att hämta bilen.För att inte frun skulle behöva följa med sa jag att jag plockar upp dej vid kungsträdgården.Så gjort,men hittade ingen lämplig plats att stanna utom vid Grand hotel.Jag ringde frun och sa att jag står utanför Grand hotel,och hon sa att hon kommer genast!Då öppnades bakdörren och en elegant dam i stor hatt klev in i baksätet erskorterad av en dörrvaktmästare med hög hatt och guld på axelklaffarna.Jag blev lite ställd,hon log artigt mot mej och sa något, hörde ej vad!!Jag förklarade på engelska att detta var ingen taxi utom en vanlig privatbil som skulle plocka upp sin fru.Hon förstog ,och snabbt gick hon ur och in i  en annan Volvo som hade blå skyltar,tydligen en konsulatbil.Rätt fru kom strax efter och vi körde ut un stan.Kunde kanske gjort ett hustrubyte men kanske" lika barn leka bäst"

3 kommentarer:

  1. Jag kan se dig i storstan förklara för diplomatfrun att "det här är ingen taxi utan jag är en vanligt grabb från landet som ska hämta min fru..." :D

    SvaraRadera
  2. Ja du Tomas,så det kan bli,skall nog hitta en bättre plats att plocka upp frun nästa gång!!

    SvaraRadera
  3. Så där gjorde jag en gång när jag hade varit hos doktorn jag satte mig i en likadan bil som vår och så tittade jag upp Hmmm, detta var inte min gubbe utan en kompis som tur var.
    Som han skrattade.
    Det gjorde gubben också som såg allt.
    Kramizzz på dig

    SvaraRadera