måndag 23 juli 2012

En otäck händelse

För ett par veckor sedan när jag var på väg till Målilla med bilen kom jag bakom en långtradare,en sk.spånbil på väg till spånplattefabriken i Hultsfred på 1+1vägen just här.Såg att långtradaren skulle köra om en cykelturist med full packning.Blev lite orolig och saktade ner något.När spånbilen passerade cyklisten tappade cyklisten balansen i luftsuget och körde in i räcket på högersidan och ramlade ut i vägbanan med cykelpackning o allt!Jag stog på bromsarna och min Volvo S 80 stannade omedelbart,tack vare ABS.Framför mej låg cyklisten mitt på vägen och hade varit omöjlig att passera!Jag slog på varningsblinkers och kollade så han inte skadats,men han plockade upp all packning och vinkade åt mej att allt var ok.Jag körde sakta vidare med en stor klump i bröstet och tänkte på situationen om och om igen!Tänk om jag kört fortare,tänk om jag inte kunnat stanna osv.Det man tänker på är hur farligt det är att cykla på 1+1 väg med dessa spånbilar som går i skytteltrafik till Hultsfred och timmerbilarna till Mönsterås bruk!                            
I morgon kommer en rolig händelse!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar