fredag 5 november 2010

Gotland Grand National

Vid Allahelgonahelgen har jag många gånger besökt Gotland för att köra GGN.Sista gången var 2008 då träffade jag tiofaldige världsmästaren Stefan Everts vid frukosten på hotellet
Gotland Grand National har alltid varit min favorittävling,den är lång,2,2 mil varvet(brukar bli 5 varv) mycket jobbig och extremt skitig,allt detta passade mej!


Här tillsammans med min endurokompis,och konkurrent Janne(stisse)Svensson
Det har blivit en o annan "buckla" både på kroppen och i prisskåpet under de 12 år jag deltagit i tävlingen,har förresten aldrig brutit ett lopp!!






















5 kommentarer:

  1. - Han ser imponerad ut, världsmästaren.
    Inte varje dag han möter en legendar från Skärgårdsgatan.....:o)
    - Jag saknade dej på bilden i tidningen idag, på dom som skulle till Gotland och köra. Trodde du skulle vara med.
    - Men nu får du satsa på hockeyn fullt ut istället.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr Hasse är endurotävlandet slut,jag kämpade med min utslitna höft länge nog,och nu vill jag inte riskera något,men visst suger det i endurotarmen när jag läser att "Stisse" och "Ollat" och alla gamla endurokompisar från halva Sverige laddar på båten ikväll!

    SvaraRadera
  3. Du gör nog klokt i att vara försiktig. Kul att läsa ditt reportage i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att inte kunna deltaga och vara med på sånt man gjort tidigare... Min mamma säger likadant, hon är lika gammal som du och har bytt båda sina höfter.
    Men du hade ju kunnat åkt dit för att titta och träffa alla kompisar...
    Fina bilder!
    Ha en bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Tur att du gett dej för det finns ju ingen plats för fler bucklor!

    SvaraRadera