tisdag 17 augusti 2010

Sven-Olofs trädgård

Vid ån i Mörtfors har Sonjas kusin Ethel och hennes man Sven-Olof sin sommarbostad.Det är hennes föräldrarhem.Trädgården är magnifik!
Pedantiskt skött av Sven-Olof som varit trädgårdsmästare i hela sitt liv!

Trädgården ligger precis vid ån och det finns sittmöjligheter överallt.Han tar emot bussällskap från trädgårdsföreningar och pensionärsresor och alla är välkomna att besöka hans vackra trädgård!


Även en roddtur i ån och på sjön finns det möjlighet till!



Övre delen har Sven-Olof gjort till en naturträdgård med stensättningar dammar broar,ett gigantiskt arbete med tanke på att han fyllt 80 år!!!




Röda och vita näckrosor fanns det i en av dammarna!





Även i övre trädgården finns det bord och stolar!






Den verkligt fina utsikten får man från"lusthuset" i trädet!







När vi åkte från Mörtfors kom turistbåten Aron hem från sin dagliga tur till Solstadström!


















4 kommentarer:

  1. Häftigt!
    Hoppas att min trädgård också är pedantiskt skött när jag blir 80 - vem vet, jag kanske blir personlighetsförändrad? Idag får i alla fall inte besökarna se några ogräsfria rabatter och välkrattade gångar.

    Men du, jag tror aldrig att jag sett ett funkishus med brutet tak - de har ju i allmänhet platta tak! Har du något exempel (menar inte eget foto, det kan lika gärna finnas något på nätet)?

    SvaraRadera
  2. Menar du att Sven-Görans hus skulle vara ett funkishus? Eller jag kanske missuppfattar dig?

    Min definition av funkishus är densamma som wikipedias:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Funktionalism_%28arkitektur%29

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken underbar trägdård, och vilket otroligt arbete det lags ner på den.
    Underbara bilder!
    Ha en bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag hittade din blogg när jag Googlade. Vackra foton och vacker trädgård!

    mvh Anders

    SvaraRadera