fredag 30 januari 2009

Isle of Man 2008







Förra året var vi åter på mc-resa till Isle of Man i Irländska sjön.För mej och brorsan var det 8:e gången.Patrick och Johan har också besökt ön tidigare.Denna underbara ö återvänder man gärna till.Mycket trevliga mcvägar,som slingrar sej i berg och dalar.Sedan 1907 har det körts TT-tävlingar på ön.Banan går sex mil runt ön på landsvägen och är mycket farlig,men otroligt rolig att köra.Vi som turister kör mest och kollar berömda platser och isuper TT-atmosfären.
I år hände inga allvarliga olyckor,som tur var och vädret var riktigt bra,annars kan det regna friskt ibland.Resan gick bra ,inga större mc-problem.Huset vi hyrde var perfekt.Vår gode vän Dan Stenberg från Göteborg hade ordnat resan detta år,och det klaffade perfekt med färjor övernattningar i England och bra boende.Vi fem, Sven-Eric Dan Johan Patrick och jag,har bara roliga minnen efter en lyckad resa.
Översta bilden: Här bodde vi på Isle of Man
Andra: Lunch tillsammans medIrene Gunnarsson
Nedre :utflykt på ön



4 kommentarer:

  1. Hur hade ni tid med pizza och övrig rast under brinnade race ? Ni ledde väl förstås stort!

    SvaraRadera
  2. Man har alltid tid med öl och pizza!!

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen härligt ut (inte bara pizzan). Jag måste visa frugan dom bilderna. Jag önskade en Harley när jag fyllde 60, men hon sa att jag inte hade tillräckligt hög livförsäkring!

    SvaraRadera
  4. Vi har verkligen haft trevligt dom gånger vi har varit på ön,ofta med olika resesällskap.
    Det finns ju alltid så mycket att göra, samt att köra runt o se på olika sevärdheter

    SvaraRadera