söndag 31 januari 2016

Mitt hotell byggs ut

 Hotellet där jag har bott ett antal gånger genomgår en stor tillbyggning och renovering
 Ytterligare 30 rum håller på att byggas
 Under mina två veckor målades det nya huset blått,ställningen modell afrika
 Tre visningsrum är nästan klara,nya skjutdörrar hade just monterats
 St Paul River flyter precis utanför fönstren
 Alla rum har klinkers på golv och alla badrum är kaklade
Jag bodde i den gamla delen th.En ny trappa gjöts utanför min altan under ägarinnan Mrs Marthas överseende.
Har bott där tre gånger nu,förändringarna är stora,förhoppningsvis sista gången utan rinnande vatten,afrikadusch och ström hela dagen! Denna gång AC utan problem under de timmar jag hade el,en ny platt-tv som funkade visserligen utan kanalväljare men ändå= CNN på morgonen film på kvällen. I morgon blir det mera bilder från mitt rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar