Honda CBX 1000 var också en drömhoj,6 cylindrar och mycket krom!Tillverkades 1978-82 här en 79:a
Senare kom Hondas riktiga dräpare RC 30 med V4 750-motor och enkelsving bak.Detta supersnygga exemplar från 1988
Ducati kom med många snygga och snabba hojar! Ducati var alltid försedda med V2 motorer med Desmo ventilsystem och torrkoppling förr men nu på senare år andra motoraltenativ! 851:or i bakgrunden och en 996 från slutet av 90talet!
Sedemera på slutet av 90-talet kom Honda SP1 och SP2
Itaienska Bimota var en tillverkare som satte in japanska och italienska motorer i egna rejäla ramar.Problemet förr med japanska hojar var för veka ramar och för starka motorer.Denna med Suzuki-motor!
Yamahas sporthoj på 80-talet som många körde var FZR 1000,en välbyggd superbike med rejälare deltaboxram än tidigare,här en superfin 90 års modell
Efterföljaren av Honda RC30 blev RC45 men blev aldrig lika populär som föregångaren
Kawasaki ZXR har alltid kommit med supersnabba hojar,som denna 750R
Italienska Benelli har haft många snygga och lite ovanliga hojar under åren,med både 4:a och 6 cylindriga motorer.Denna modell är den sista i raden byggd på 2000-talet!
Detta var bara en del av vad jag såg och fotade under lördagen.Fortsätter med veteraner i morgon!
- Halloj på Skärgårdsgatan.
SvaraRadera- Förstår verkligen att du trivdes där !
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)
Lite av hjulafton för mej!
Radera