tisdag 23 mars 2010

Rosendals trädgård

Ute på Djurgården finns Rosendals trädgård,som vi alltid besöker vid våra stockholmsresor.Just nu förbereder de med att så och sköta om alla plantor i växthusen
Ute i äppellunden,kan man bara se de kala träden ,som senare skall stå i full blom

Drivbänkarna börjar synas efter all snö,och bakom ligger serveringen som är öppen året runt,alla dagar


Det var gott om plats på uteserveringen



Här förra året i juni,vilken skillnad!




Lavendelgången var praktfull, och den blir lika vacker i år,är jag säker på! Besök gärna hemsidan http://www.rosendalstradgard.se/




4 kommentarer:

  1. Hade du inte skrivit Djurgården så hade jag kunnat svära på att det var Skärgårdsgatan!

    SvaraRadera
  2. Trädgårdsmästar´n på Skärgårdsgatan har flyttat till Värmland,så här är inte mycket att se längre!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det verkar vara där. Den platsen får jag nog besöka när jag åker till Stockholm.
    Härliga bilder från besöket nu, men ännu ljuvligare är de från i somras :)
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Ja där har jag varit några gånger
    Det är ett fantastiskt ställe.
    Härliga bilder.
    Kameran verkar vara superbra.
    Underbart att det är vår på gång.
    Här har det regnat en del så det tar på snön fast det är en hel del kvar där vi har skottat upp vallar.
    Ha det rikrigt gott där borta..
    Kramizzz / Lotta

    SvaraRadera