lördag 16 mars 2013

TV-tittande=farligt

 Har jobbat på byggen i 50 år utan att större blodvite uppstått,men i går kväll hände det!Skulle lägga på ett vedträ i brasan i gillestugan,gjorde det, gick tillbaka till tv-fåtöljen och satte mej för att se konståkningen,då brast fotöljfoten och jag ramlade baklänges,slog skallen i brudkistan,blodet sprutade, frun kom rusande och hjälpte mej med handdukar och trasor,hon trodde nog jag var döende efter allt skrik men efter att vi uppsökt badrummet och jag blivit rengjord och omplåstrad fortsatte jag som sportfåne att titta på sport.Nu har jag lärt läxan,gungstol och hjälm är vad som gäller för tv-tittande i fortsättningen!!

4 kommentarer:

  1. Tur att du inte slog huvudet i prisskåpet. Tänk om du fått gå omkring med en pokal i huvudet....
    Det är kanske sant att de flesta olyckor händer i hemmet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står en ängel på brudkistan,kanske min skyddsängel!!

      Radera
  2. Det där med träben i nutida form är inte alltid att lita på .Tur att du klarade dig utan bestående men .Väldans vilket prisskåp du har .Ha en bra fortsättning på helgen och sitt lugnt ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det tur att jag inte hamnade med huvudet i glaset på skåpet!Fåtöljen lagad idag,men huvudvärken fortsätter!

      Radera