torsdag 8 mars 2012

Tekniska museet

Fortsätter min stockholmsvecka med mitt besök på tekniska museet.Hängde på låset i lördags för att se den nya utställningen, 100 innovationer,som öppnade den 23 febr.


I väntan på att de öppnade kunde jag beskåda den fina polishelekoptern som finns utanför entren!




Väl inne fanns mycket att beskåda,som detta flygplan då förra seklet var ungt,






Denna fina gamla ångspruta var i utsökt skick och mycket välpolerad!!








Med innovationer menas uppfinningar som gjort livet lättare! Här visades bilens historia från då till nu










Denna enkla hoj är en trehjulig cykel med motor på,enkelt och lättmekat!!


Jag tog många bilder på intressanta uppfinningar,kanske dyker dom upp på bloggen nån dag då jag inte har något nytt i kameran! Stockholmsveckan fortsätter i morgon!!



























3 kommentarer:

  1. - Tjena Svensson.
    - Det var flera än du som hängde på låset. Skillnaden är kanske att dom inte kört 35 mil innan besöket.....
    Många fina gamla fortskaffningsmedel. Något liknande skulle man ha att köra till hamnen med.
    Nu är det nog färdigt med hockeyn för den här säsongen. Har svårt att se att man ska kunna slå Malmö borta i morgon. Men det är ju i och för sig dom omöjliga matcherna dom har överaskat i. Men säsongen är ju klart över förväntningarna ändå, så man får vara nöjd.
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  2. Ja du mr brake,det verkar ju kört men,Ik har ju rest sej förr nät det sett nattsvart ut!Åter till tekniska,mobiltelefoner och datorers historia var intressant,hade kunnat gå där länge men annat väntade!!!

    SvaraRadera
  3. Detta var något för min gubbe.
    Så mycket gamla bilar, cyklar och allt vad vi tog oss fram med förr.Jag skulle kunna tänka mig hästvagnen i trädgården full med blommor och blader.
    Ha nu en riktig skön helg.
    Kramizzzar ifrån oss på västan

    SvaraRadera