söndag 29 januari 2012

Ingen sorg i Göteborg

Besökte MC-mässan i Göteborg igår.Trevligt som vanligt,men man får inte ha "torgskräck".Jättemycket folk överallt.Så är det ofta på lördagen,då alla bussar kommer med mc-klubbarna.Tillbehörsförsäljningen har blivit en stor del på senare år,men förr om åren fanns bara utställare! Nya tider nya seder!

Vore häftigt att dra ut på vägarna med denna favorithoj,Honda VFR 1200 V4



eller denna KTM 990 med pack-kit





Honda firade sitt 50-årsjubileum med utställning av legendariska hojar.Här en CBX sex cyl.från 1978







Dom var duktiga att bygga hojar även förr,denna från 1913,toppfart 160,inte illa!!!









3 kommentarer:

  1. - Häftiga hojar Svensson.
    Måste vara som julafton att gå runt och kika.
    Var där på Båtmässan för några år sedan, så jag vet hur det är när "snålvattnet" börjar rinna....:o)
    Har inget minne av din kusin Steen i ÅFF. Men det var nog innan min period på Kopparvallen. Började åka dit tillsammans med farsan i början på 70-talet. Men de första åren kommer man väl mest ihåg Ralf Edström och Roland Sandberg samt målvakten Uffe Blomberg. Sen från -74 tom -76 satt jag bakom målet med kameran. Och under dom åren hade man full koll på alla spelarna.
    Kändes lite avslaget när man flyttade till O-hamn 1977 och fotbollen kändes som Korpnivå....
    Vi syns väl på hemmamatchen på onsdag.
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  2. Slog du till på nåt eller behöver du ytterligare betänketid ? Visst är det trevligt på MC-mässor. Tänk på alla gånger vi åkte till Olofström, nu ett minne blott!

    SvaraRadera
  3. Henning,det var nog mest på 60-talet han lirade i ÅFF.Han fick jobb på Facit och jobbade där till derläggningen,är glad pensionär nu!!Kan erkänna att jag bara sett en allsvensk fotbollsmatch i natura i mitt liv.Vi jobbade i Växjö 1973 och såg Öster mot ÅFF,det blev Åtvidseger med 0-1, Roland Sandberg gjorde målet efter inlägg från Ralf Edström!
    Göran:Min betänketid har varit lång som du vet,eftersom jag ägt min hoj i 24 år så byter jag inte ofta,men det måste väl bli nån gång!

    SvaraRadera