fredag 15 juli 2011

Fina rariteter

Fotade några fordon i onsdags på Brädholmen,dock inte några segrare men fina i mina ögon!Denna Hot Rod var superfin,ren och enkel!!


Tydligen fanns det "sidepipes" för råare ljud som kanske tillåts vid andra tillställningar!




Denna Puch Dakota var i super superskick!!!






Motorn var högpolerad utan en enda oljefläck,kolla ställbara munstycket,ett minne från min mopedtid för 45 år sedan!!








Kolla ekrarna med mässingsnipplar!! Vilken puts, kan inte bli bättre!!










4 kommentarer:

  1. Härliga bilder på fina rariteter!
    Kommer ihåg de där Puch Dakota-mopparna :)
    En kille som jag då tyckte var supersnygg, susade fram på en sådan på vägen utanför huset där vi då bodde. Jag var 10 år han var 15 år, och minns jag inte helt fel så var jag sådär oskyldigt kär i denna killen :))
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. En sån moped hade gubben. Jag glömmer den aldrig.Det var tider det....
    Härliga bilder på härliga fordon.
    Kramizzz Mysig helg!!!!!

    SvaraRadera
  3. Det är en hydraulisk vippbro säger gubben.
    Samhället du ser på bilden och den under är Billingsfors

    Kramizzz på dig brobryggaren.

    SvaraRadera
  4. - En sån moppe susade jag fram med på gatorna i Kisa.
    Delade ut Kinda-Posten varje eftermiddag efter skolan, och gubbarna sa att dom kunda ställa klockan efter efter mej. Kom alltid samma tid.....
    - Ha en trevlig helg !
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera