måndag 20 juni 2011

Fika i Mörtfors

Någon gång under sommaren blir det fika i Mörtfors.I söndags var det dags igen!


Nya ägare av cafedelen har det blivit i år! Tyvärr serveras inga våfflor längre,och kaffebrödet har fått stockholmspriser.Jag är ingen gnällig snål smålänning men ibland tycker jag att det är lite dyrt,tre kaffe tre små kakor 135 spänn.Dom små räkmackorna i spelkortstorlek 75 spänn,eller har jag blivit gammal o gaggig och tycker allt är dyrt!




Miljön och naturen vid kvarnen är underbar,trots ett lätt regn!






Blåklockor finns i massor nu vid dikeskanten längs vägarna!








4 kommentarer:

  1. Gick ni loss på räkmackorna ?

    SvaraRadera
  2. Vi kom just från söndagslunchen,bara för att dricka lite eftermiddagskaffe,och sedan vidare till Virum för att smaka deras goda glass!

    SvaraRadera
  3. Det var mycket för de små mackorna. Du är inte gammal och gnällig. Du ser bara sanningen i vitögat att det har blivit hiskligt dyrt.
    Våra räkmackor på Smögen är inte dyrare och så är de många gånger större.
    Bilderna är i alla fall kanon.
    Jag hinner inte riktigt med här i bloggvärlden nu på sommaren för det är jobb inne och ute och så har jag en kass kropp så allt tar dubbelt så lång tid.
    Ha det super Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  4. Visst ska dom ha betalt för fikat men, men....är 135kr fika för en eller två? Var tvunngen att räkna om det till dollar och för 135kr får du en god middag på en hyfsad restaurang här ;o)

    SvaraRadera