fredag 18 februari 2011

Nya Döderhultarmuseet

Såg ni Smålandsnytt igår?Det var ett reportage om det nya Döderhultarmuseet i Oskarshamn! Kände mej lite stolt över att jag och min snickarkompis Isabell har byggt det nya museet.Byggarbetena är klara och det återstår nu att placera in de nyrengjorda träfigurerna i montrarna som är på plats,och alla tavlor och stora foton som skall monteras på väggarna.I en del av museet har jag byggt en kopia av hans snickarrum i hans hem på Repslagargatan,och tänk när jag var där och skulle måtta och knackade på, satt han där i egen hög person och täljde på en gubbe,klart jag blev förvånad,kan detta vara sant eller var det en dröm,tog i alla fall ett foto som minne!!!
Han bjöd på snus och visade sina verktyg,och tyckte det ska bli roligt att få ett nytt museum som öppnar 7:e maj,trot om ni vill!!!!




3 kommentarer:

  1. Jag tror att det är den tredje träsnidande smålänningen efter Döderhultarn och Emil så är nu Göran S en av de tre!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du sprang på Döderhultarn ;0) .....En sak till att lägga till på "måste göra" listan nästa gång vi kommer hem.

    SvaraRadera
  3. - Det där var en riktig snidare.....
    Missade smålandsnytt i torsdags, får leta upp det på Svt/Play.

    SvaraRadera