lördag 5 juni 2010

Stockholm marathon

I dag avgörs Stockholm marathon.Jag minns de glädjeämnen och strapatser jag haft under alla 17 lopp jag sprungit och genomfört,som tex.1985 då jag glömt nummerlappen på hotellet i Kungens kurva,tog bilen som jag parkerat långt därifrån,körde som en galning över Essingeleden kom till hotellet utan nyckel,utan pengar bara klädd i löparlinne och kortbyxor.Personalen hjälpte mej komma in på rummet och där låg nummerlappen under sängen!Körde blixtsnabbt tillbaka förbi alla köer som en biltjuv.När jag kom fram till början av Valhallavägen var det stopp,jag parkerade bilen i den gröna gräsmattan mellan filerna och spang så mycket jag kunde mot Stadion.Löparnas bakväg vid Östermalms IP var inte att tänka på så det blev att ta vägen mot löparriktningen på startrakan, genom första elitled till mitt led i mitten,och med många glåpord mot mej stod jag på startlinjen någon minut innan starten gick! Loppet gick sedan bra,det var mycket varmt och sluttiden var strax över 4 timmar ! Bilden,målgång det året!

4 kommentarer:

  1. Ett typiskt sådant minne som förmodligen var både värsta chocken och pinsamt frustrerande då det hände, men som du och vi andra kan skratta åt idag. Kul historia!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du hann tillbaka innan starten gick, hade ju vart snöpligt om du missat hela loppet på grund av en glömd nummerlapp :)
    Ha en fin lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. - Härlig historia, Göran.
    Men vad kostade parkeringböterna...:O)

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarer! men inga p-böter den dagen,alla parkerar laglöst under maran,vet ej om det är snällhet eller lathet av lapplisorna!

    SvaraRadera