måndag 10 maj 2010

Emådalens broar

Tänkte att några dagar skriva om broar längs Emådalen. Börjar med den gamla träbron mellan Högsby och Ruda.
Den har tjänat ut för länge sedan,men den är mycket vacker,tycker gamle brobyggar´n

Dess gamla konstruktion har förstärkts med I-balkar


Körbanan är i dåligt skick,men om man går försiktigt över balkarna kommer man över(rekomenderas inte för nervsvaga och höjdrädda personer) absolut inte barn!



Stora fötter eller skidor,är bra att ha!




Hoppas ingen rör denna bro som tidens tand har varit hård mot!





5 kommentarer:

  1. Lite luftigt byggd men det är väl tidens tand som gnagt!

    SvaraRadera
  2. Nja, där törs inte jag gå.

    SvaraRadera
  3. Där skulle jag aldrig våga gå över :)
    Men det är kul att den finns kvar.
    Jättefina bilder!
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken fin gammal bro!!! Hoppas den får vara kvar länge till så dom inte bara får för sig att ta bort den. Men gå på den? NIX det skulle jag inte ge mig på=)=)
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Det blir väl att ta på vattenskidor då ifall man trillar ner emellan de murkna brädorna.
    Härligt dokumenterat med finfina bilder....
    Jag fick mig ett gott skratt och det tackar jag för....
    Kramizzz på dig //Lotta

    SvaraRadera