måndag 22 mars 2010

Gondolen på Globen

Har ända sedan jag fick höra om Gondolen på Globen har jag önskat att åka till topps med denna nya attraktion, som kallas Sky View
På lite avstånd ser den ganska liten ut,

men på nära håll är den ganska stor, rymmer 16 personer


Bokningen sker på nätet, men går också att köpa plats på, Men det är ofta fullbelagt.Jag hängde på låset lördag morgon och fick min åktur söndag 12:40, Enda lediga tur på denna helg.
Resan har startat till toppen av världens största sfäriska byggnand!


Informationen talar för sej själv, imponerande!




Verkligen spännande, jag ser upp mot en trevlig resa!





Hade lite otur med vädret, ett lätt snöande gjorde sikten svår!






Snart uppe på toppen, man ser stoppklossarna, så den inte fortsätter runt!







Uppe på toppen, en vidunderlig utsikt över Stockholm! Nerresan funkade också utan problem!








4 kommentarer:

  1. - Fy katten....det där hade jag aldrig ställt upp på. Får nästan svindel av att kliva över en tröskel...:o)

    SvaraRadera
  2. Ser ut att vara en häftig åktur! Eftersom du lagt in bilderna så förstår jag att även nerresan gick med kontrollerad hastighet!

    SvaraRadera
  3. Som ni förstår så blev det massor av bilder och film,detta var ett litet urval.Det var en häftig känsla att ha den lilla runda topplåten
    under fötterna!

    SvaraRadera
  4. Lite lätt svindel fick jag av att titta på dessa fina bilder! Utsikten måste vara magnifik en klar och fin dag, synd att ni inte hade vädret på er sida när ni gjorde detta.
    Jag fyller år idag, därav inköp av ett stycke smarrig bakelse. Den ska alldeles strax avnjutas.
    Ha en fin kväll!
    /Maria

    SvaraRadera