onsdag 27 maj 2009

Fallskärmshopparens skräck

Besökte idag en kompis som bor nerom Metodistkyrkan.Jag var med och byggde denna vackra skapelse,som likt en stor duva landat på berget.Dåvarande pastorn Rolf Rundin var lyrisk när han hälsade på oss på bygget,när han såg att hans dröm blev verklighet
Vid monteringen av det svetsade tornet inträffade en incident strax efter jag tog kortet,när kranen skulle fällas ner blev det något fel så kranarmen slog i huset till vänster på bilden,så det blev ett hål i väggen till sovrummet,som tur var blev ingen skadad .Bild från hålet i väggen finns i OT:s arkiv

Min snickarkompis Staffan Norberg och jag på valvet som är framför altaret.Övriga snickare på bygget: Ture Svensson Bo-Eddy Jansson Håkan Pettersson Pelle Pettersson m.f .Platschef på bygget var Harald Israelsson Skånska Cementgjuteriet.Detta var mitt sista jobb åt skåningarna,efter detta bygge började jag hos Armerad Betong på O1:an i Simpevarp


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar