lördag 14 mars 2009

Picknick

Picknick med far o mor och moster Britta och morbror Malte och mina kusiner Kerstin Ulla och Ingrid ,trolig fotograf brorsan Sven-Eric
Mamma Inga-Maj poserar framför familjens Ford Anglia även kallad "ståplats"en trevlig småbil med högt till tak

Mor och Far väntar på att grytan på spritköket skall koka.Sven-Eric väntar hungrigt vid bordet.Foto troligen jag själv


Min bloggvän och granne Göran J satte in fina bilder från picknick i det gröna,här kommer några bilder från mej(avfotade)

3 kommentarer:

  1. Minns att min svåger Ebbe, tillika jobbarkompis med din pappa berättade om en gång vid Bysjön när lille Göran inte fick av korken på sin saftflaska och skrek "Jag kan inte få opp mi trettisjue" !! :)

    SvaraRadera
  2. Intresset för att pickenicka lär bestå. Härligt att se en sk. ståplats för fyra! Denna modell är inte det mest strömlinjeformade, men fartresurserna krävde heller inte det.

    SvaraRadera
  3. Det var tider det!Hoppas på fin sommar så vi kan återuppliva gamla minnen!

    SvaraRadera